Verkkokaupan logistiikka ratkaisee asiakaskokemuksen. Lue, miten kustannustehokas kotiinkuljetus ja oikea logistiikkakumppani pienentävät toimituskuluja.

Verkkokaupan logistiikka kuntoon – kotiinkuljetus edullisesti

 

Verkkokaupan logistiikassa tarvitaan nyt uusia ratkaisuja, jotka tuovat sujuvuutta toimituksiin ilman lisäkuluja. Jakeluyhtiö Suomen malli kotiinkuljetuksiin tarjoaa juuri tätä: ketterää, varmaa ja asiakaslähtöistä jakelua kaikkialla Suomessa.

Jakeluyhtiö Suomi on jo vuosia huolehtinut kirjeiden ja aikakauslehtien jakelusta suomalaisten koteihin. Nyt sama jakeluverkosto mahdollistaa verkkokaupan pakettien toimittamisen suoraan kotiin ja jopa ilman lisäkuluja.

"Pystymme viemään paketit samalla kierroksella muun jakelun kanssa. Tästä syntyy kustannusetu, jonka ansiosta verkkokauppias voi tarjota asiakkaalle kotiinkuljetuksen jopa ilmaiseksi aiempaa selvästi alemman ostosumman ylittävissä tilauksissa", kertoo Pekka Jouppi.

 

Tehokas verkkokauppalogistiikka alentaa kustannuksia

Taloustutkimuksella teetetyn markkinatutkimuksen mukaan jopa 37 prosenttia suomalaisista pitää kotiinkuljetusta mieluisimpana toimitustapanaan. Silti monet jättävät sen valitsematta korkean hinnoittelun takia.

”Tämä on meille iso mahdollisuus. Kuluttajilla on halu maksaa palvelusta, mutta sen pitää olla järkevällä hintatasolla. Se saavutetaan nettikaupan logistiikan muutoksilla”, Jouppi sanoo.

Tutkimus myös osoitti, että erityisesti perheelliset, etätyötä tekevät ja yli 55-vuotiaat kuluttajat suosivat kotiinkuljetuksia. Palvelun helppous, aikataulutettavuus ja luotettavuus nousivat eri asiakasryhmien tarpeissa selkeästi esiin.

 

Realismi on valttia verkkokauppalogistiikassa

Toinen kuluttajien arvostama tekijä ei yllättäen liity pikaiseen toimitukseen, vaikka näin voisi hyvin luulla. Tutkimuksen mukaan yhä useampi pitää tärkeämpänä toimitusajan täsmällisyyttä kuin paketin saapumista mahdollisimman nopeasti.

Tämä muuttaa myös vaatimuksia, joita verkkokaupan logistiikkapalveluille asetetaan. Kun asiakkaat odottavat selkeitä toimitusaikatauluja, ennakoitavuutta ja toimituksen seurantaa, logistiikkakumppanin rooli verkkokaupalle muuttuu entistä merkityksellisemmäksi.

Jakeluyhtiö Suomen tarjoamat logistiikkaratkaisut on suunniteltu erityisesti verkkokauppojen tarpeisiin. Palvelu jakautuu kahteen tuotetyyppiin: pienempi on luukkuun tai laatikkoon jaettavaan Suomipaketti Kotiin S. Skandinaviassa ja muualla Euroopassa jo suosituksi tavaksi vakiintunut ovelle jätettävä sääsuojattu isompi paketti kulkee nimellä Suomipaketti Kotiin XL. Se voi olla jopa viiden kilon painoinen.

Molemmat palvelut on suunniteltu erityisesti verkkokauppiailla, joilla on tarve toimittaa suuria määriä pieniä paketteja nopeasti ja luotettavasti. Tilauksen seuranta, jakelun yhteydessä otettava valokuva ja toimituksen status parantavat asiakaskokemusta.

JYSin mallin viisi tärkeintä konkreettisia hyötyä verkkokaupan logistiikkapäällikön arkeen:

·       Kustannussäästöt yhdistetyn jakelun tuloksena

·       Vähemmän reklamaatioita

·       Tavoitettava tuki Suomessa

·       Tasaisempi toimitusvirta

·       Joustavat toimitusikkunat ja valvonta

"Valmiit rajapintaintegraatiot Shopifylle, Magentolle ja WooCommercelle tekevät palvelun käyttöönotosta helppoa. Rajapinnat täydentyvät nShiftillä lähiaikoina syksyn aikana. Lisäksi tukipalvelumme auttaa koko käyttöönottoprosessin ajan. Tämä on tehty kaikenkokoisia verkkokauppoja ajatellen."

Muistilista verkkokauppiaalle ennen logistiikkakumppanin valintaa:

·       Mieti, mitä asiakas todella arvostaa: nopeus, helppous vai saatavuus?

·       Arvioi, miten kotiinkuljetus vaikuttaa brändiisi ja reklamaatioiden määrään.

·       Varmista, että palvelun käyttöönotto on helppoa ja skaalautuvaa

"Jos haluat erottua kilpailijoista ja tarjota asiakkaillesi sujuvampaa palvelua, edullinen kotijakelu on yksi helpoimmista tavoista tehdä se.", Jouppi tiivistää.

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää, miten verkkokaupanne logistiikkaa voidaan parantaa: https://www.jakeluyhtio.fi/verkkokauppapaketit

Pekka Jouppi, Ratkaisumyyjä

Edellinen
Edellinen

Unohdettiinko asiakas? Verkkokaupan logistiikka kaipaa uutta ajattelua

Seuraava
Seuraava

Shipit tuo JYS:n palvelut verkkokauppiaiden ulottuville – Suomipaketti Kotiin S vain 3,95 € + alv!