Jakeluyhtiö Suomi toimittaa kirjeitä, aikakauslehtiä ja muita jakelutuotteita vastaanottajille suuressa osassa Suomea.

Toimimme verkostomallissa ja meidän loppujakelumme kuluttajille ja yrityksiin tehdään alueellisen jakeluyrityksemme toimesta. Meidän jakamamme tuotteen tunnistatte alueellisen jakeluyrityksemme tunnuksesta, joka näkyy osoitekentässä. Jakeluyritystunnus on 3-5 merkkiä pitkä ja samassa kohtaa osoitekenttää saattaa olla myös muita lähetyksen ohjaustietoja. Alempana tällä sivulla on lista jakeluyrityksistämme, heidän tunnuksensa ja pääasialliset jakelualueensa.


Mitä teen, jos saan jollekin muulle tarkoitetun kirjeen tai lehden?
Postisalaisuuden suojelemiseksi tällaista kirjettä ei saa avata.  Toimitamme teille palautuskuoren, jolla voitte maksuttomasti lähettää väärin jaetun kirjeen takaisin meille. 

Palautuskuoren saatte lähettämällä yhteydenottopyynnön tämän lomakkeen kautta. Ennen yhteydenottoa pyydämme varmistamaan tämän sivun alalaidassa olevasta taulukosta, että kirje tai lehti on meidän verkostomme jakama.


Mitä teen, jos minulle toimitettu kirje tai lehti on toimitettu osoitteeseeni vahingoittuneena?
Meidän jakamiamme kirjeitä tai lehtiä koskevat reklamaatiot voi tehdä tällä sivustolla olevan yhteydenottolomakkeen kautta.


Mitä teen, jos epäilen etten ole vastaanottanut Jakeluyhtiö Suomen kuljetettavaksi annettua lähetystä?

Tässä tapauksessa asian selvittäminen on paras aloittaa lähettäjästä. Lähettävän asiakkaan asiakaspalvelu pystyy selvittämään omia kanaviaan pitkin onko lähetys toimitettu Jakeluyhtiö Suomen jaettavaksi vai ei. Mikäli osoittautuu, että tuote on toimitettu meidän jaettavaksemme, niin lähettävän asiakkaan kautta saamme selville myös lähetyksen yksilöllisen tunnisteen, jonka avulla voimme paremmin selvittää mitä on tapahtunut.


Miten toimin, kun olen muuttanut/muuttamassa?
Oikeaan osoitteeseen tapahtuvan jakelun varmistatte parhaiten sillä, että kirjeen tai lehden lähettäjällä on oikeat osoitetiedot. Jaamme kirjeet ja lehdet lähettäjien niihin tulostamien osoitteiden perusteella, joten varmistattehan, että teille säännöllisesti postia lähettävillä yrityksillä (esimerkiksi laskun lähettäjillä) on oikeat osoitetietonne. Osa lähettäjistä saa tiedon automaattisesti Väestörekisterikeskukselta tai Postilta.


Miten toimin, jos haluan tehdä väliaikaisen osoitteenmuutoksen tai jakelunkeskeytyksen?
Väliaikaisen osoitteenmuutoksen tai jakelunkeskeytyksen voitte tehdä tällä sivustolla olevan yhteydenottolomakkeen kautta. Ystävällisesti ilmoittakaa nimi/nimet ja osoite/osoitteet, joita haluamanne toimenpide koskee ja haluamanne aika osoitteenmuutokselle/jakelunkeskeytykselle. Jakeluyhtiö Suomi saa päivittäin käyttöönsä myös Postilta heille ilmoitetut jakelunkeskeytykset ja väliaikaiset osoitteenmuutokset. Mikäli olette tehneet nämä muutosilmoitukset Postille, niin erillinen ilmoitus Jakeluyhtiö Suomelle ei ole välttämätön.

 

Verkostossamme toimivien jakeluyritysten tunnukset ja pääasialliset jakelualueet: